Resultaat van recruitment – Tevredenheid

Tevredenheid

Wanneer de vacature vervuld is, is het ook tijd voor een evaluatie van de dienstverlening. Deze evalueer je met je opdrachtgever en met de kandidaten. De onderwerpen die je o.a. kunt evalueren met de opdrachtgever zijn:

– het niveau van de ondersteuning en het advies;

– de doorlooptijd van de vacature en de reactiesnelheid van de recruiter;

– de manier van communiceren;

– de kennis van de recruiter over de vacature en de afdeling.

De kandidaten, zowel de afgevallen kandidaten als de kandidaat die uiteindelijk is aangesteld, kan je vragen stellen over:

  • De informatie voorafgaand aan de sollicitatie; > informatievoorziening over de inhoud van de baan; > op welke manier de kandidaat de vacature gevonden heeft (kanalen); > de arbeidsvoorwaarden ; > de doorgroeimogelijkheden; > communicatie met de organisatie gedurende het sollicitatieproces .
  • Het proces nadat de kandidaat heeft gesolliciteerd; > de stappen in het proces > reactiesnelheid > doorlooptijd > afwijsreden > bereikbaarheid
  • De beeldvorming > beeld van de organisatie > beeld van de functie > beeld van de kennismaking met de leidinggevende en/of collega’s
  • Het gesprek > sfeer van het gesprek > ruimte voor eigen presentatie > terugkoppeling op het gesprek > informatie over het vervolg